Vernieuwde Rapportage Tool van Indenty:                     Online rapportages, in een modern jasje,                             een 2.0 jasje…

De Online Marketing Rapportages van Indenty zijn jaren geleden gelanceerd met als missie: tijdsbesparing voor onze partners. Uit jullie feedback is gebleken dat klanten een overzicht van meerdere bronnen in één rapportage willen. Daarnaast kwam in ons feedback onderzoek naar voren dat klanten en partners kleine aanpassingen willen doen aan de rapportage; onderdelen tijdelijk uitzetten en de volgorde van de verschillende hoofdstukken aanpassen. Met trots presenteren wij onze vernieuwde rapportage die deze opties allemaal ondersteund.

Quote partner die deelnam in de pilotfase:
“De vernieuwde tool zorgt dat ik in een korte tijd, mijn klanten beter kan bedienen“

Nieuwe bronnen:

U kunt vanaf nu in uw huidige rapportage gemakkelijk informatie uit de volgende bronnen in uw rapportages opnemen:

  • Facebook: Inzicht in de Facebook pagina resultaten waaronder likes, (betaalde) clicks.
  • Youtube: Vertoningen, Kijktijd, Likes, Dislikes.
  • Search Console: Vertoningen, kliks en posities per zoekterm en per pagina
  • Majestic: Wie linkt er naar je site en wat zijn deze links waard
  • Google Pagespeed: De snelheid en mobiele vriendelijkheid van uw website

Vraag hier een gratis rapportage aan 

Bronnen koppelen:

In het verleden was het alleen mogelijk om een bron te koppelen door een nieuwe rapportage te bestellen. Het gevolg hiervan was dat klanten per databron een aparte rapportage ontvingen. Daarnaast moesten klanten vaak zijn inlogcodes aan de partner afgeven, omdat koppelen alleen vanuit het dashboard mogelijk was. Wanneer u vanaf het Indenty Dashboard naar de rapportage klikt zit rechts boven nu een ‘edit’ knop, waarmee u gemakkelijk per rapportage de bronnen kunt koppelen. Zie hiernaast hoe u verschillende bronnen in onze rapportage kan koppelen.  

Uw klanten zelf bronnen laten koppelen:
Heeft uw klant een Facebook pagina, Youtube kanaal of andere bron waar u zelf geen toegang toe heeft? U kunt een speciale rapportage url aan uw klant mailen, waarmee de klant zelf gemakkelijk deze bronnen kan koppelen. Deze url wordt weergegeven wanneer u rechtsboven op de drie puntjes klikt en daarna op ‘wijzig rapportage’. 

Rapportage per klant aanpassen:

Indien een bron of een bron onderdeel (Google Analytics E-commerce bijvoorbeeld) geen data bevat, wordt deze automatisch niet getoond. Wilt u voor een specifieke klant bepaalde onderdelen niet tonen of de hoofdstuk volgorde wijzigen? Dat kan vanaf nu met de ‘edit’ knoprechts bovenin de rapportage!
Standaard proberen wij bij het bestellen van een nieuwe rapportage een template te kiezen die voor 80% van de klanten volstaat. Echter kan het voorkomen dat bepaalde klanten een onderdeel van de rapportage niet begrijpen. Hierdoor wil je bepaalde widgets kunnen verbergen. Met deze release is dat mogelijk!
Links wordt een voorbeeld getoond hoe de rapportage aangepast kan worden.

Wanneer je als partner een rapportage opent is er mogelijkheid om de rapportage te wijzigen. Hierdoor kan de volgorde van hoofdstukken gewijzigd worden daarnaast is er de optie om widgets in- of uit te schakelen. Door op de ‘verwijderen‘ knop bij een de widget te drukken krijgen klanten deze widgets niet meer te zien.
Het is niet de bedoeling om structurele aanpassingen aan de rapportage te doen. Merk jezelf dat je altijd voor elke klant bepaalde widget uitgeschakeld of juist altijd Facebook bovenaan wilt hebben? Dat betekent dat de default template niet goed genoeg is. Laat het ons weten!

PDF/Printbare versie van de rapportage.

We hebben gemerkt dat partners vaak genoeg een offline versie van de rapportage nodig hebben wanneer ze naar de klant gaan (om bijvoorbeeld resultaten van een AdWords campagne te bespreken.

Vanwege dit hebben wij een optie toegevoegd om een rapportage te exporteren naar een PDF versie. Dit doe je door rechtsboven op de 3 verticale punten te en daarna op de “Download PDF” knop te drukken.

Snelheid, mobiel en overige verbeteringen:

De techniek van de rapportage is aangepast, waardoor de rapportage snelheid is verbeterd en het tevens mogelijk is om deze mobiel of op pdf te bekijken. Daarnaast zijn de volgende verbeterpunten doorgevoerd In onze Rapportage 2.0:

  • De snelheid van de rapportage is verbeterd. Widgets laden veel sneller, en er zijn subtiele animaties toegevoegd.
  • De screenshots van de website nemen nu veel minder ruimte in. Hierdoor zijn op veel beeldscherm de eerste rij widgets al zichtbaar, zonder dat je daarvoor moet scrollen.
  • Het uiterlijk van de rapportage heeft een opfrisbeurt gekregen.
  • De Rapportage 2.0 draait nu onder HTTPS.
  • De rapportage is nu beter beschikbaar op mobiele apparaten.

Meer mogelijkheden:

De meest gebruikte statistieken zijn nu in verschillende vormen op te nemen in uw rapportage. Alle bronnen samen hebben echter vele honderden verschillende statistieken beschikbaar. Tevens zijn bronnen waaronder E-commerce, Ad Exchange, Facebook Ads en App tracking en vele andere* via Google Analytics te koppelen.

Wilt u gebruik maken van alle bovenstaande mogelijkheden voor uw bestaande klanten? Of heeft u andere ideeën over bronnen of data die u wilt rapporteren? Neem contact op met uw account manager.

Probeer uw rapportage nu!

* Bronnen die via Analytics te koppelen zijn:
Social Activities, Page Tracking, Content Grouping, Internal Search, Site Speed, App Tracking, Event, Tracking, Ecommerce, Social Interactions, User Timings, Exceptions, Content Experiments, Custom Variables or Columns, Time, Audience, Adsense, Ad Exchange, Lifetime Value and Cohorts, Channel Grouping, Related Products

Onze ervaring is dat bij grote updates van de rapportage er onduidelijkheden kunnen ontstaan over de weergegeven data, de gekoppelde bronnen en de verschillende templates. Neem bij onduidelijkheid contact op met uw partnermamager, mail of bel naar onderstaande gegevens.

 
+31 (0)53 850 75 05   service@indenty-rapportage.triplehosting.nl

IndentyIndenty Data