De opkomst van Bing Ads

Het zal geen verrassing zijn dat Google de grootste zoekmachine ter wereld is, in juni 2017 werden bijna 80% van alle zoekopdrachten vanaf desktops uitgevoerd met Google. Wat veel mensen echter niet weten is dat Bing nog steeds een grote speler in de markt is, in dezelfde periode had Bing meer dan 7% van het totale desktop zoekvolume. Nu klinkt 7% als slechts een klein aandeel, echter worden er meer dan 4 miljard zoekopdrachten per dag gedaan, dit zijn er meer dan 300 miljoen per dag.*

Heel raar is het niet dat de advertentiedienst van Bing, Bing Ads, hierdoor in opkomst is. Naast dat Bing de 2e grootste zoekmachine is biedt het nog een andere voordelen:


Spraakbesturing
Wie kent Siri niet, het razend populaire spraakbesturingssysteem van Apple is bij geen iPhone meer weg te denken. Wat veel mensen echter niet weten is dat Siri alle zoekopdrachten uitvoert met de Bing zoekmachine. Hierdoor worden iedere maand miljarden mobiele zoekopdrachten uitgevoerd met Bing.

Kosten per klik & Advertentie positie
Er is minder concurrentie op Bing Ads dan op AdWords, dit brengt grote voordelen met zich mee. Zo is de positie van uw advertentie is vaak hoger dan in AdWords, zijn de kosten per klik goedkoper dan in AdWords. De combinatie van deze twee voordelen kan leiden tot goedkopere kosten per conversie. Dit klinkt allemaal natuurlijk heel aantrekkelijk, het kost minder geld en er worden betere posities gehaald.

Nu vraag u zich waarschijnlijk af waarom er niet meer bedrijven gebruik maken van Bing Ads? Dat is nu precies de vraag die we onszelf bij Indenty ook afvragen, waarom niet? Ook geïnteresseerd in adverteren op Bing en kunt u hier wel wat hulp bij gebruiken? Neem gerust contact met ons op.

*Bron: https://www.netmarketshare.com/search-engine-market-share.aspx?qprid=4&qpcustomd=0&qptimeframe=M