Instant Messaging Trends 2016

Whitepaper: Mogelijkheden van instant messaging voor webwinkels: scoren met WhatsApp & Facebook Messenger
Enschede, woensdag 26 oktober 2016 – Online Marketing Bureau Indenty BV uit Enschede publiceert vandaag haar nieuwste whitepaper: “Instant messaging trends 2016: Scoren met WhatsApp & Facebook messenger”.  Een gratis te downloaden whitepaper, waarin mogelijkheden van instant messaging technieken voor webwinkels in kaart gebracht worden.

Inzicht in mogelijkheden instant messaging applicaties voor webwinkelhouders

Online kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Google, en Twitter creëren kansen maar ook uitdagingen voor ondernemers. Door de toename van de bovengenoemde en soortgelijke kanalen, is de manier van informatie vergaring bij consumenten veranderd. Social media, smartphones en ter plaatse informatie verzamelen is volledig geïntegreerd in de manier waarop consumenten handelen voorafgaand aan een aankoop. Door deze ontwikkeling is echter ook de variatie om de potentiele koper bewust te bereiken enorm verhoogd. Deze Whitepaper heeft als doel inzicht te verschaffen in commerciële mogelijkheden van instant messaging.

Welke onderwerpen u kunt verwachten in dit rapport:

De informatie in deze white paper zal webwinkel houders inzicht geven waar en hoe instant messaging applicaties zoals WhatsApp ingezet kunnen worden om loyaliteit van hun klantbestand te vergroten. Na het lezen moeten de volgende vragen beantwoord zijn: Op welke touchpoints in de customer journey kan mijn bedrijf (webshop) instant messaging inzetten? Welke tactieken zijn mogelijk? En, op welke wijze maken andere bedrijven momenteel gebruik van instant messaging?
Daarnaast zal kort het onderwerp aangestipt worden, welke ontwikkelingen er in de toekomst te verwachten zijn.

Het onderzoek

De whitepaper is geschreven door Peter de Witte als onderdeel van zijn afstudeeronderzoek voor de master Communication Studies aan de Universiteit Twente in opdracht van Indenty. Deze whitepaper is een afgeleide van zijn master thesis: Exploratory Study: Use of Instant Messaging Tactics to Increase Loyalty.

Nu beschikbaar

De whitepaper “Instant messaging trends 2016″ is vanaf nu gratis te downloaden.

IndentyIndenty Data