Indenty lanceert Google Mijn Bedrijf door unieke API-integratie

Met gepaste trots kunnen wij melden dat we het eerste Nederlandse bureau zijn dat de data van Google Mijn Bedrijf inzichtelijk heeft weten te maken middels onze rapportage. Met behulp van de integratie worden de statistieken van Google Mijn Bedrijf samen met de andere beschikbare bronnen weergegeven, voor een overzicht van alle bronnen klik hier.

Over Google Mijn Bedrijf
Medio 2014 werd het vernieuwde Mijn Bedrijf door Google gelanceerd. Met behulp van deze gratis dienst is het voor ieder bedrijf mogelijk om een bedrijfsvermelding te krijgen binnen Google. Na aanmelding kunnen onder andere adresgegevens, openingstijden en een telefoonnummer ingevoerd worden. Deze gegevens worden vervolgens door Google opgenomen in de zoekresultaten. De bedrijfsvermelding wordt weergegeven wanneer mensen op Google Zoeken en/of Google Maps naar dit specifieke óf naar een vergelijkbaar bedrijf zoeken. Zoekresultaten van bedrijven die zich in de buurt van de zoeker bevinden krijgen hierbij de hoogste prioriteit.

Elke marketeer die te maken krijgt met lokale marketing kent inmiddels de meerwaarde van Google Mijn Bedrijf. Het creëren van een Google Mijn Bedrijf-vermelding is de eerste stap in het verbeteren van de organische vindbaarheid. Vervolgens verzamelt Google statistieken bij elke zoekopdracht naar een bedrijf en slaat deze op in het dashboard van Mijn Bedrijf. Het probleem hiervan was echter dat het lastig was om deze data te presenteren aan klanten omdat het alleen beschikbaar was na het inloggen in Google Mijn Bedrijf.

Unieke API-integratie
Google lanceerde in begin 2017 de vernieuwde Mijn Bedrijf API. Zodoende werd het voor externe partijen mogelijk om statistieken van Mijn Bedrijf te koppelen aan een eigen app of tool. Indenty is met goedkeuring van Google het eerste Nederlandse bureau dat deze koppeling heeft weten te leggen. Uniek aan onze API-integratie is dat deze meer data bevat dan de statistieken die Google Mijn Bedrijf toont. Zo wordt er, in tegenstelling tot de statistieken van Mijn Bedrijf zelf, een vergelijking gemaakt met een vorige periode om op deze manier betere verbanden te leggen en tot nieuwe conclusies te komen. Ook wordt het tijdsbestek meegenomen in de statistieken, zodat er ingezoomd kan worden op dagen of weken waarbij er bijvoorbeeld vaak op de bedrijfsnaam is gezocht.

Google Mijn Bedrijf in de rapportage
Google Mijn Bedrijf is een gratis functie in de rapportage en is eenvoudig zelf te koppelen. Na het koppelen kunt u direct zien:

  • Hoe vaak uw Mijn Bedrijf pagina is weergegeven
  • Het aantal keren dat de routebeschrijving is aangeklikt
  • Het aantal kliks naar uw website
  • Hoe vaak u vanuit Mijn Bedrijf wordt gebeld
  • De behaalde recensies

Zelf ervaren hoe de rapportage inclusief API-integratie van Google Mijn Bedrijf werkt? Vraag hier een gratis rapportage aan.

IndentyIndenty Data